Op 7 september 2013 waren we te gast op Oud Bussem, het huidige hoofdkantoor van het softwarebedrijf SAS Nederland. In 1992 kocht SAS de kern van landgoed Oud-Bussem, bestaande uit het landhuis met enkele bijgebouwen en het omliggende park. Na de aankoop van het pand begon een ingrijpende restauratie en verbouwing. Het historische pand werd geschikt gemaakt voor eigentijds gebruik. Daarbij zijn de waardevolle elementen die het historiche karakter bepalen, behouden gebleven. In 2011 is er een nieuwbouwvleugel geopend, de 'Orangerie', bestaande uit een auditorium, cursusruimtes, werkplekken en een lunchroom. Hier werden de donateurs en vrienden van de Stichting J.P. van Rossum uitermate gastvrij ontvangen door SAS.

Op de foto een kijkje in het auditorium met Henk Schaftenaar achter het katheder. Hij hield op de hem bekende wijze een boeiende voordracht over de geschiedenis van Oud-Bussem, terwijl vanaf het diascherm het echtpaar van Rossum-Hugues aandachtig toekijkt.

Donateursdag 2013, Oud Bussem 32
Donateursdag 2013, Oud Bussem 1